2018. szeptember 13., csütörtök

Veszélyes hid---Vilhelem Margareta

  1. O várt a hídon ,én néztem
    szemeiben tündökölt a láz
    vad ,haragos nyugtalanság
    mitől semmi jót nem reméltem .
            Fordult a kocka ,
    én megálltam ,ő nézett hosszan
    visszafele útnak nincsen nyoma ,
    szájamban keserű nyálam 
    megcsuklott torkomban .
    Híd közepén nincsen karfa
    rozoga ,billenős kartámfa 
           
    és két ostoba:

    egyik aki csatát nyerne
    másik aki már nem bírja
    holt avar szomjúságát
    még a láz is bírná végóráját
    rozoga híd kényszer nászát .
    Zizzen a kiszáradt termés 
           halálos csendben 
    a híd karfája csak egy halk
    hulló lépes a víz gyászán
    csak egy csepp lesz rándulása
    míg agyadban százféle gondolat
    betolakodik gyilkosan ,
            tanú nincs ki lássa
    ki kit kergetett a halálba. {W.B.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése