2018. szeptember 4., kedd

A tücsök meg a gitár----Vilhelem Margareta[versenyvers]

Az elvarázsolt kis tücsök
egy nap autóbuszra ült
nagy vásárlási kedvében
gitárt vásárolt kis pénzével.

Gitárt kivánt nagyon regén
hegedűje már régi hangszer
nagy tettnek az örömére
bárba ült be ,asztal végre.

Pénze nem volt, nem evett
kénytelen volt étel helyett
gitározni a vendégeknek
gitárját pengetve énekelt :

"Én vagyok a frakkos tücsök
frakkom szürke, kékes - fehér
a zenét én nagyon szeretem
Trubadúr lett most címerem"

körbe járom az egész világot
a téli hideg ismeri valódiságom
mert zene az én szerelmem
a művészt megfizetik bőségesen."

Elterjedt a hangya várban
tücsök úrfi nagy kalandja
mármint gitár és nem hegedű
lesz ezentúl a koncertes mű ?

A szorgos hangya lánykák
szárnyaikat szélesre tárták
sürgősen városba szálltak 
szemtől szembe bírálhassák.

Ittasan nem engedik majd haza , 
de későn érkeztek a bárba
mert a tücsök már gitározott
részeg volt, sok pálinkát ivott.

A hangyák sem voltak restek
jó sok ételt összeszedtek
tücsök úrfit bárban hagyták
hadd mulass jól ki magát.

Mig tücsök úrfi haza szédelgett
a sok étel kamrában hevert
étel helyett a tücsköt szidták ,
"ebéd " nincs ,mondták a hangyák .

Így nem volt más lehetőség
gitár szóra táncolt a hangya nép
ha enni ,inni akar télen ,nyárban
nehéz gitárt penget hangya várban. {W.B.}

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése