2018. szeptember 14., péntek

A költészet napjára----Vilhelem Margaret[Versenyvers]

Felirat hozzáadása
  1. Költő vagyok - mit érdekelne
    engem a költészet maga?"
    karom kard, kész a harcra
    csak Parnasszust ne zavarja.

    Szavaimmal bút ,s bajt átkozok
    lelkemben gyűlnek a sok gondok
    de engem mit érdekel a monológ
    ha saját magam is bukdácsolok .

    Mert fűzfából kardot faragok
    bicskával nyesett vékony bot ,
    égő szívvel papírokat telesírok
    lelkem betűit benne forgatom .

    És porrá zúzom verses életem
    megátkozom felhevült értelmem
    hattyúdalom sír, rajtam régen 
    furulyám mégis tisztán énekel .

    S ha majd költő leszek rímekkel ,
    szenvedni fogok fals könnyekkel ,
    testem a költészet lelkébe teszem
    furulyámmal elzengem énekem . 

    "Költő vagyok - mit érdekelne
    engem a költészet maga?"
    ha betűk nyílnak nyári éjszaka
    megtelik illattal -ég forgataga. [W.B.]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése