2018. október 15., hétfő

Elveszett váram------Vilhelem Margaret

Boldogságban nevelkedtem ,erőben
torkomat nem szorította ellenség
hangom pacsirta dalához mérten
kimérten énekelte himnuszom :szelíden .


Mérföldes tanyák birodalmában
néha kongtak üresen lépteim
de vidám ajkamon láztól kipirultan
daloltam ,daloltam éltem szüntelen .


Képzeletemben csatámat vívtam
árnyékommal, de talán hasztalan 
hol előttem ,hol utánam lépett
és nyitottan szerepet játszottunk .


Hercegnö voltam birodalmamban
kardommal vívtam regés csatáim
szembesültem galád ellenséggel
nem volt mesterségem az alázat .

Ma már csak a létemért küzdők
színes váram porba süllyedt régen
új kastélyom üres ,győzött végzetem
s a királyné nem én vagyok:restellem

restellem ,hogy legyőztek árnyékok
féltett kincseim korhadnak a porban
dalom már nem száll tündéri felhőkön
és testem megtelik rideg szavakkal .[ W.B.]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése