2017. január 13., péntek

A harag mementója ----Vilhelem Margareta




Akkor még törékeny testemben
kalapált vidámságom örülten
baráti selymem magamon viseltem
és simogattak áldott kezek ,
vérem lüktetett bugyborékolva
s nyílt csatát kerestem lázongva
miközben ajtók nyikorogtak tárulva
s megedzetten vért szimatolva
harapásnyira volt a végzetem .

Útjaimon búza kévés keresztek
nyári hangulatom torlaszolták
szagom illatosan csiklandozták
míg a rozsdás fészer kelepelt
Szárnyak repdestek amerre mentem
a sebezhetetlen kék ég alatt 
mindenhol zeneszóra lépkedtem
s kendőmbe áztattam sóhajom.

Úsztam az égnek tengerében
keresve titkok szilárd megfejtését 
de némán kondult az esti harang
lánggal válaszolt szívemben harag.
Töredezve meglódult a harang hirtelen 
dobogtatva ürességét szívemben
de csatám soha meg nem nyertem. {W.B.}

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése