2017. január 13., péntek

Légyott---Vilhelem Margareta





Voltam kifutó színes mezben 
fillér nélkül lyukas zsebbel,
kinőtt ruhák hordozója 
viselt cipők bélelt talpa
horzsolódott lábam sarka
tömött zoknival és jó állt .
Viccesen már több a soknál
verejtékem csepegett rám
lábam lustán tettem résbe
hogy belefussak keresztembe
mikor a szél esőt hullott 
tarsolyomban sok kis dolog ,
akár halom drogcsomagok
eláztak és lett egy mocsok.
Kincses álmaimban néha volt 
hogy piros csizma trogyogott.
Felnőttként már többet tudtam
gondomban csak úgy spóroltam
bár hiányoztam a légyottól
harmatozott szemem sokszor .
"Hiszekegyben" csak egyszer volt
mikor nem találtam más okot
és ha sokan megsajnáltak
vettek nekem fényes csizmát
verejtékem csurgó zöme
megáztatott gyönyörömre .
De azóta már gazdag lettem
kalapot is emelgettem ,
bársonnyal bélelt csizmámban 
zokni nélkül meleg lázban 
hattyúdalom el is jártam
gondtalanul forgok ugyanúgy 
a" hiszekegyben" mégis kirúg . {W.B.}

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése