2018. szeptember 10., hétfő

Születésem titka---Vilhelem Margareta

Régi elmúlt emlék vesztésemben
semmi sem voltam ,hogy tudjad
ha létemről beszélnék untalan ,
csak jövendőmnek titka voltam.

Akkor több csillag lesz az égen
egyel-kettővel ,az éjszakában
meg a hold is pompázik magában,
sokunk Erósz nyilát fogja markában .

Valami földöntúli erő zavart ösztöne
ablakomba dobta nehéz keresztjét
melyet a kinyíló június története
belém véste magam szenvedésére ,

Így újjá születve magam sem értem
melyik csillag lehetett többletben ,
ha most az idő visszaállna hirtelen
percekig keringne ablakom réseiben.

Elszámoltatnám minden pillanattal
de magam zsebemben motozok tudatlan ,
mert Erósz is elrontott egyes dolgokat ,
mert bántotta szerencsétlen kalandja.

Ilyen lehettem én is gyermek éveimben
zsebemben sok kincs rejlett ismeretlen ,
kitört ablakomon átfúj régen már a szél 
és valami súgja :ne beszélj,ne beszélj. [W.B.]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése