2018. szeptember 16., vasárnap

Légyott---Vilhelem Margareta

Voltam kifutó színes mezben 
fillér nélkül lyukas zsebbel,
kinőtt ruhák hordozója 
viselt cipők bélelt talpa.

Horzsolódott lábam sarka
tömött zoknival és jó állt 
viccesen már több a soknál
verejtékem csepegett rám .

Lábam lustán tettem résbe
hogy belefussak keresztembe
mikor a szél esőt hozott 
tarsolyomban sok kis dolog 

akár halom rojtos rongyok
eláztak és tisztára mosott ,
kincses álmaimban néha volt 
hogy piros csizma csillogott.

Felnőttként már többet tudtam
gondomban csak úgy spóroltam
bár hiányoztam sok légyottól
harmatozott szemem sokszor .

"Hiszekegyben" csak egyszer volt
mikor nem találtam más okot
és ha sokan megsajnáltak
vettek nekem újabb csizmát .

Verejtékem rongyos zöme
megáztatott gyönyörömre .
De azóta már gazdag lettem
a kalapomat is fel-fel tettem.

Bársonnyal bélelt csizmámban 
zokni nélküli hideg lázban 
hattyúdalom el is jártam
gondtalanul forgok ugyanúgy 
a" Hiszekegyben" mégis kirúg . {W.B.}

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése