2018. szeptember 16., vasárnap

Ne félj-Pilinszky János evokáció

" Én megtehetném s mégsem teszem
csak tervezem,csak épphogy fölvetem,
játszom magammal ennyi az egész
siratni való inkább merész."

Néha kedvem volna ,hogy megtegyem
hogy szívemet a kezedbe tegyem,
és mi lenne,nagyobb kedvtöltés
minthogy elvérezve szívem feléd vetem.

Mert így kínokban szenvedni nehéz,
és félek nagyon,hogy elvisz a vész ,
minden percben arra gondolok
szeretnéd e ha szerelmet vallanék?


Én féltenélek lelkem lángjától,
megvédnélek a szélnek viharától,
megtenném azt is hogy már elvérezve,
megvédenem tested egészen kiégve.

Megtenném ,hogy meghalok érted
lehet nem siratnál,lehet jönnél értem
bátorítanál,lehet megcsókolnál,
de lehet oktalanul nem is tudnád .

Én megtehetném,de te sohasem,
nem tudnál halni senkiért sem,
a kínos gyötrelem nekem ajándék,
de neked ;,te csalfa csak egy játék."


Nem kívánok neked fájó sebeket
csak azt kívánom érezd sebeimet,
ha ismernéd a szót;szerelem
lehet többet nem játszanál velem.

Nem" átok" ez, de annyinál több,
kívánok neked mindent mi legtöbb
amerre visz utad ne feledd soha,
valaki érted halni akart valaha .[W.B.]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése