2017. május 28., vasárnap

Ott akkor mellettem--Vilhelem Margareta

Ott voltál előttem
lesütött szemekkel
a földet kerested
és most sem értem
hogy nem nyelt el
érettem ,
csak érettem
rést lelhetett volna
hogy befedje
azt kiben bíztam 
kit érintettem
kit égig emeltem
s kedvesem lett .
A sejtelem nagy nyereség
mert éreztem 
nyomaszt a lelkiismeret
aprókat repdesett szemed
és repdesett
halántékodon kidagadt ered
lüktetve  vérmesen ,
mert csökönyös 
volt a büszkeség
s talán 
a telhetetlenség
sötét élménye.
Nem volt egyenes az út feléd
rögök meredeztek
tapostam felettük
éreztem ,hogy égetnek
hogy nem ismernek
vagy ismernek ,
de kinek volt érdeke
hogy érezzenek
neked ,
vagy nekem ?
De oly mindegy
 egyre megy 
mint minden tettedért
őszinte részvétem. {W.B.}

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése